Интересно

Как да се справим с безсънието?

Как да се справим с безсънието?

Безсънието е нарушение на съня, което засяга милиони хора по цял свят. Ако се борите с този проблем, знаете колко неприятно е чувството да лежите будни часове наред, опитвайки се да заспите. Липсата на сън може да повлияе на цялостното Ви здраве, трудоспособност, фокус и настроение, което от своя страна води до стрес и безпокойство. В този материал Ви предлагаме няколко подхода и промени в начина на живот, които могат да ви помогнат да преодолеете безсънието и да подобрите живота си.

ИДЕНТИФИЦИРАЙТЕ ОСНОВНИТЕ ПРИЧИНИ

Преди да можете да се справите с настоящия проблем, е важно да идентифицирате всички основни причини за неговото възникване. Стресът, безпокойството, депресията и други подобни състояния могат да повлияят на способността Ви да спите. От друга страна, физически състояния като някакъв вид хронична болка също могат да са в основата на безсънието. Други причинители могат да бъдат някои лекарства. Затова е добра идея да четете листовките или да се консултирате с предписващия ги лекар.  Не игнорирайте и влиянието на вещества като кофеин и алкохол, които също биха могли да създават проблема. След като идентифицирате основната причина, можете да предприемете стъпки за справяне с нея.

СЪЗДАЙТЕ РЕЖИМ НА СЪН

Създаването на режим на сън е едно от най-важните неща, които можете да направите, за да се борите с безсънието. Това означава да си лягате и да се събуждате по едно и също време всеки ден, дори през почивните дни. Това помага за регулиране на вътрешния часовник на тялото Ви, което улеснява заспиването и събуждането. Можете също да опитате техники за релаксация като дълбоко дишане, медитация или йога, за да намалите стреса и да си осигурите по-добър сън.

СЪЗДАЙТЕ ПОДХОДЯЩА ЗА СЪН СРЕДА

Създаването на благоприятна за сън среда също е от ключово значение за преодоляването на безсънието. Това означава да се уверите, че спалнята ви е тиха, тъмна и хладна. Можете също да опитате да използвате машини за бял шум или тапи за уши, за да заглушите всякакви разсейващи звуци. Избягвайте да използвате електроника в спалнята, тъй като синята светлина, която те излъчват, може да попречи на съня ви. Можете също така да инвестирате в по-удобни възглавници и матрак, за да спите по-спокойно.

ПОТЪРСЕТЕ ПРОФЕСИОНАЛНА ПОМОЩ

Най-доброто решение, когато имате здравословен проблем, е да потърсите медицинска помощ от доверени специалисти. Екипът на МЦ „Медикал лайф“, гр. Варна разполага с първокласен екип и ще откликне на Вашите нужди.

Можете да разгледате нашите лекари в платформата Superdoc и да си запишете час. Ако имате нужда от консултация с невролог, то доверете се на д-р Елка Радушева.

 ПОТЪРСЕТЕ НИ И НА СЛЕДНИТЕ КООРДИНАТИ:

070013897
052/630 000
0877/700 434

Oчакваме Ви на адрес: Варна 9010, ул. “Васил Петлешков” 3
www.medicallife.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

18 − fourteen =