Информираният пациент усеща кое е правилно за него

„В нашия живот няма нищо по-ценно от доброто здраве. Това е споделена грижа между лекар и пациент, като към даденото ни доверие ние подхождаме с професионално и човешко отношение. Уважението към личността и вниманието са водещи в комуникацията ни с хората, които идват при нас“

Д-р Ангелов, основата на добрата медицинска грижа е точна диагностика, образование за профилактика, надеждна апаратура и добри специалисти, разбира се и не на последно място… Има ли нещо, което често пропускаме?
Може би само това, което е скрито в латинската мъдрост… Казано е „Самото желание да се оздравее е вече част от оздравяването“.. Ние много ще разчитаме на активността на пациента в целия процес на здравната грижа. Да се информира, да търси отговорите от нас. Всеки наш професионален съвет дава истински резултат, когато е съчетан с действие, споделено от пациента. От едната страна е отговорността на лекаря да вземе най-правилното решение за своя пациент, като го обсъди с него. От другата страна е доверието на пациента и желанието му да помогне за терапията, като бъде дисциплиниран в предписаното лечение. Много от нас ходят на лекар, правят си изследвания, но след това сами спират да проследяват здравословното си състояние, за което първоначално са потърсили медицинска помощ. Съветът ми е да обсъждат с лекаря си дори притеснението, че им е трудно да осигурят предписаното лекарство… Лекарят е този, който в условията и на най-малка тревожност може да бъде ваша подкрепа с цялото знание и с опита, които притежава. Доверете му се! Задавайте тези въпроси, които най-силно ви притесняват!

Кога лечението е успешно?
Успешно е лечението, което има добро проследяване. Като управител на медицинския център за мен е важно да знам какво се случва с пациента, дори когато излезе от „Медикал лайф“, за да продължи терапията в друго лечебно заведение. Досието на пациента при нас не свършва с направения преглед при лекаря специалист и с изписаната рецепта. Ние ще ви потърсим тогава, когато предлагаме профилактична програма, подходяща за укрепване на здравето във вашия случай. Ще ви помогнем с контактите и препоръките, които можем да дадем, за да ви свържем със специалисти или болнично заведение, от което имате нужда точно сега. Много често като пациенти в момент на тревога за здравето си сме допълнително объркани. Информираният пациент усеща кое е правилно за него, затова може да разчита и на нашето мнение и препоръка. Ще се радваме да бъдем подкрепа в целия му път към здравето, независимо откъде ще мине той – дали през „Медикал лайф“ или през друго лечебно заведение. Ако пациентът ни да реши да смени нашето лечебно заведение с друго, ще се стараем да следим неговото състояние, дори да влезем във връзка с колегите, за да обсъдим как да продължи това лечение. Здравето има нужда от съдействие и приемственост. Разбира се при желание и разбиране от самия пациент. Иначе по никакъв начин не бихме нарушили личния му избор.

Предизвикателствата…
Да създадем наистина успешен екип. Екип, който да лекува, но и да говори с пациента. Позитивен екип, печелещ доверие. Оценявам всичко това като предизвикателство и всички го приемаме. Готови сме за това и професионално, и в човешки, и в личностен план. Само професионалното ни знание поставя невидима граница между лекар и пациент. Всъщност всички сме от един отбор.

Каква част от мисията на центъра е подчинена на здравно образование и профилактика?
Профилактиката е нормативно определена като ангажимент на личния лекар. Това, с което ние можем да бъдем полезни, е подкрепата на специалистите от центъра да информират пациента по различни въпроси, свързани с профилактиката на здравето. Така той ще знае сам кога да потърси преглед и да не закъснява. Здравната система е докарана до положение, при което или четеш в интернет и се самолекуваш, или пък изобщо не четеш и не се лекуваш. Ако в интернет прочетете статия „10 признака за Х заболяване“ и евентуално откриете, че сте носител на няколко от тези признака, вероятно ще решите че вече сте болен… Не го правете по този начин! Това не е здравно образование. Това може да разболее всеки. В календара на центъра ще подготвяме различни полезни статии. Първата вече има своята тема: „Болестите на пренапрежението“. В динамичността на времето, в което живеем, пренапрягането и пренатовареността водят до стрес, който изтощава организма ни. Тогава той е най-уязвим. Всички материали ще публикуваме в раздела „Полезно за пациента“. Ще се радваме пациентите ни сами да поставят темите на тези статии, защото така те ще бъдат отговор на интерес, пряко заявен от тях самите. Искаме да подготвим широка информация за всяко превантивно действие, което осигурява здраве.

Пациентите винаги търсят добрия специалист, но как да разберат, че са направили правилния избор?
Екипът в центъра е създаден от лекари и медицински сестри, които освен опита и професионализма имат отношение към пациента, изразено чрез позитивна комуникация. Да, понякога има проблеми – сприхав човек в чакалнята пред кабинета или пък някой, който смята, че има нужда от още внимание. Тогава ще се намесва главната медицинска сестра, защото нейната роля е да осъществява комуникация с разбиране и толерантност. Здравето се нуждае от единодействие и индивидуален подход. Всички в центъра сме убедени, че заявеното внимание с усмивка на регистратурата, с извинение, когато се наложи да изчакаш пред кабинета, е част от лечението и го повлиява добре.
Искрен, с търпение да отговаря на въпросите, които вълнуват пациента, е представата за добрия лекар. Познавайки екипа в „Медикал лайф“, съм сигурен, че това ще е отношението. Добрият професионалист е още по-добър лекар, когато не губи човешката съпричастност към проблема.

Ще сключвате ли договори за профилактични програми за корпоративни клиенти?
Да, това е част от дейността ни, но с една разлика от установената практика. При сключването на такива договори често се търси най-добрата финансова оферта. Най-добра не означава оптимална в съотношението „конкурентна цена – добро качество на прегледа“. Така профилактиката по най-ниската предложена оферта означава преглед между 2 и 3 лв., което е обидно за специалиста по вътрешни болести, УНГ, очен или друг колега. Не мога да си представя да поискам от очния лекар да извърши пълен преглед с изследване за зрителна острота и цветоусещане, ако трябва да оценя труда му на 2 лв. Обидно е и не бих подкрепил това нито за екипа си, нито за пациентите.

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.